Weekend z Księdzem Bosko

Parafia pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Rumi

25-27.06.2021 r.

Uczestnicy pielgrzymki:

Ministranci, rodzice ministrantów, rodziny i młodzież z parafii Podwyższenia Krzyża Świętego w Rumi oraz goście z Piły.

Nasza pielgrzymka już od pierwszych chwil była bardzo wyjątkowa. Pierwsza rzecz to taka,
że w skład naszej pielgrzymki, oprócz parafian z Rumi, wchodziło kilku niezawodnych Przyjaciół Brata Tomasza, z Piły. Ponadto, pielgrzymka miała szczególny charakter ze względu na kilkuetapowy sposób przemieszczania się. Wszystko zaczęło się w piątek, 26 czerwca br. Najpierw, o godz. 14.15 z parkingu przy Kościele wyruszyła najważniejsza ekipa pielgrzymkowa – Grupa rowerowa – i tu zapewne było najwięcej radosnych emocji. Razem zebrało się osiemnastu dzielnych i odważnych rowerzystów.

Następnie, w przeciągu tego popołudnia wyjechało kilka pojazdów z rodzinami w środku, a całą kolumnę zamknął biały bus, gdzie na pielgrzymkę udali się najmłodsi uczestnicy – niezdolni jeszcze do dwukołowych – ponad pięćdziesięciokilometrowych wojaży.

Podczas podróży rowerami, na postoju w Salezjańskim Centrum Młodzieży Św. Jana Bosko w Kniewie zostaliśmy obdarowani pysznymi drożdżówkami i napojami chłodzącymi – w ten sposób zebraliśmy siły do dalszej jazdy.

Po dotarciu na miejsce, zaskoczyła nas, szczególnie osoby będące w Białogórze pierwszy raz, piękna lokalizacja Domu Rekolekcyjno-Wypoczynkowego Diecezji Pelplińskiej w Białogórze, gdzie mieliśmy swoje pokoje noclegowe oraz stołówkę.

Dobra kolacja, Apel Jasnogórski, a o 21.30 jeszcze Msza Święta i zasłużony odpoczynek.

Sobota…. ten dzień obfitował w wiele cudownych wydarzeń. Sobotnią przygodę rozpoczęliśmy najlepiej, jak było można, czyli od porannej Maszy Świętej z nauką Księdza Tomasza (wicedyrektora Domu Rekolekcyjnego). Kolejno, po spożyciu śniadania wyruszyliśmy nad morze – i tu było niezwykłe zaskoczenie, ponieważ woda w morzu było bez cienia przesady, po prostu cieplutka – a więc to była kąpiel na całego pośród pięknych morskich fal. O 17.00 mieliśmy ognisko ze śpiewem, grą na gitarze, tańcami i pląsami oraz pieczonymi kiełbaskami.

Niedziela – piękny dzień świąteczny i jednocześnie dzień naszego wyjazdu z Białogóry. Śniadanie mogliśmy zjeść tego dnia trochę później, o godz. 9.00. A po nim udaliśmy się na niedzielną Eucharystię, na godz. 10.00 do miejscowego Kościoła parafialnego w Białogórze, pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. W Kościele czuliśmy się bardzo dobrze, wzmocniliśmy się sakramentami, Słowem Bożym i bardzo budującą homilią Ks. Proboszcza tejże Parafii.

Przed obiadem, dla chętnych był kolejny wymarsz na plażę a także wyjście na spacer i na lody.

Po uroczystym niedzielny obiedzie nastąpiło ogólne ożywienie pośród pielgrzymów, ze względu na przygotowania do drogi powrotnej. I tak o godz. 14.40 wyruszyła grupa rowerowa a za nią, w różnych odstępach czasowych kilka naszych pojazdów samochodowych. Ale to jeszcze nie koniec naszej integracji. Po prawie dwóch godzinach jazdy rowerami spotkaliśmy się wszyscy na pięknie przygotowanym grillu w Kniewie – ponownie na terenie Salezjańskiego Centrum Młodzieży. Po spożyciu kiełbasek, kaszanki i orzeźwiających napojów – ruszamy z Kniewa do Rumi, gdzie przyjeżdżamy na plac przy naszym Kościele o godz. 20.00.

Cała podróż rowerami była dla nas wszystkich wspaniałą i ubogacającą przygodą.

Ponadto okazało się, że ten niedługi czas niepełnych trzech dni pielgrzymki wystarczył, aby dobrze się pomodlić i nawiązać nowe – jakże życzliwe – znajomości, zarówno w gronie młodzieży jak i rodziców.

Opisywana przez nas pielgrzymka rowerowa, to dla nas wszystkich przepiękny dar od Pana Boga i Matki Najświętszej. Każdy z nas przeżył dobre i radosne chwile, każdy z nas poznał kolejne wspaniałe osoby i każdy śmiało może powiedzieć, że taką pielgrzymkę trzeba kiedyś powtórzyć.

Składamy gorące podziękowania na ręce Brata Tomasza, który podczas całego wyjazdu i pobytu w Białogórze był dla nas wszystkich bez wyjątku, jak Anioł Stróż – zatroskany, życzliwy i niezwykle pomocny, za co wszyscy z serca Bratu DZIĘKUJEMY!