OLYMPUS DIGITAL CAMERATegoroczne półkolonie ministranckie odbyły się w naszej parafii w dniach 7-11 lipca 2014.

Dzień 1 rozpoczęliśmy od Mszy świętej o gody. 8:00 po której udaliśmy się rowerami do Rewy. Dzięki uprzejmości właścicieli szkoły windsurfingu ,,SurfStacja” z Rewy braliśmy udział nauce pływania na windsurfingu i mogliśmy popływać rowerem wodnym. Po wyczerpujących chwilach nad wodą udaliśmy się w drogę powrotną do Rumi.

W 2 dniu pojechaliśmy do Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku. Wraz z przewodnikiem poznawaliśmy kulturę kaszubską, ciekawostki i niezwykłe miejsca. Najbardziej znanym miejscem w Szymbarku jest ,,Dom do góry nogami”, jednak dla nas równie ciekawym okazały się: Najdłuższa Deska Świata (rekord Guinnessa 2012r), Największy Fortepian Świata, Stół Noblisty, Muzeum Tabaki, Dom Sybiraka z łagrem, Muzeum Ciesielnictwa, Dom Trapera Kaszubskiego z Kanady, Dom Powstańca Polskiego z Adampola, Kościół św. Rafała i Chata Kaszuby.

Następnie weszliśmy na najwyższy w okolicy szczyt ,,Wieżyca” oraz na wierzę widokową na Wierzycy, z której w czasie ładnej pogody można oglądać piękne widoki. Następnie udaliśmy się w drogę powrotną do Rumi.

W 3 dniu zwiedzaliśmy ZOO w Gdańsku – Oliwie. Poznawaliśmy gatunki zwierząt z całego świata. Dużym zainteresowaniem cieszyły się Surokatki, Żyrafy, Małpy oraz stado Danieli. Mieliśmy również okazję wspinać się na parku linowym ,,Małpi Jar”. Po upalnym i wyczerpującym dniu złapaliśmy SKMkę i wróciliśmy do Rumi.

W 4 dniu półkolonii udaliśmy się kolejką na Hel, aby zwiedzić Muzeum Obrony Wybrzeża, wziąć udział w strzelaniu do celu na strzelnicy, zwiedziliśmy nabrzeże portowe, a następnie popłynęliśmy statkiem wycieczkowym do Gdyni, aby zakończyć dzień pełen wrażeń i wspólnej zabawy

W 5 dnu wybraliśmy się rowerami do Rewy. Dzień zapowiadał się pochmurnie, jednak zza chmur przebijało się słońce. Okazało się że woda była bardzo ciepła, tak że większość dnia spędziliśmy przeskakując przez fale i grając w rugby wodne.